Cook, onze ontdekking van Nieuw Zeeland!

2 december 2018

Nog 55 minuten en dan landen we in Amsterdam! Na een verwarrende terugtocht wat de tijd betreft. Om 15.15 uur vertrokken uit Auckland, eenvoudige douane controle, mijn schelpen en stenen zijn ongezien gebleven, en toen na elf uren  vliegen om 23.55 uur vertrokken uit Singapore. Om dan na dertien uren vliegen richting Nederland, met een snelheid waar Max Verstappen van droomt, Hamilton is dan een stipje in de verte achter hem , weer op vaste bodem te staan. En dat mijn horloge gewoon weer de juiste tijd aangeeft zonder bijtestellen. Alleen wel 12 uren vroeger. Ons jaar 2018 doen wij dus een klein stukje dubbel misschien iets teveel wiskunde op de vroege morgen, maar het bleef voor ons ook rekenen.

De laatste uren in Nieuw Zeeland kwamen we nog twee keer oud Nederlanders tegen. De ene wenste ons een goede terugreis na een voorzichtige informatie over onze ervaringen. De andere dame, in het café, vond het reuze jammer dat wij niet eerder hadden kennisgemaakt. We waren welkom geweest op hun zeiljacht.... We hebben dus de boot gemist!                           In dat café, waar ze Amstelbier tapten, zaten op de kassa twee Delftsblauwe klompjes gelijmd, met molentjes erop, en niemand daar wist wat daar de oorzaak van was. Wij wel!

Abel Tasman en James Cook, beiden ontdekten veel van dit mooie Nieuw Zeeland, bleven er een maanden dobberen om te genieten, en lieten hun sporen na. Bijna elke dag klonk er tijdens deze vakantie  in een verhaal of beschrijving of een uitzicht de naam Cook! En daar was het ons nou om begonnen...die bijzondere man wilden wij volgen.....

Nogmaals iedereen hartelijk bedankt voor jullie reacties en kom gerust eens op de koffie , ik heb een heerlijk recept mee  voor “ Cook”  van onze gastvrouw uit Rapahoe!

1. Margreet van Gelder.:
    2 december 2018
    Welkom thuis in het natte Nederland! ( we klagen niet want de regen is erg nodig!) . Sterkte met de jetlag😴 gr. Margreet.
  2. Barend en Jetty:
    2 december 2018
    Welkom thuis! Zal zeker even wennen zijn. Jullie ontzettend bedankt voor de leuke reisverslagen en de mooie foto's. We komen graag later een bakkie doen! Groetjes, Barend & Jetty
  3. Roland:
    2 december 2018
    Nau mai hoki mai! En nou even bijkomen van alle ervaringen (en de reis)!
    Groetjes & tot later.
  4. Ed en Joke:
    2 december 2018
    Fijn dat jullie weer heel op nederlandse bodem zijn geland. Nu komt het na- genieten van deze geweldige reis.
    Bedankt voor de leuke blogs en foto's.
    Welkom thuis
  5. Gert Jan:
    2 december 2018
    Je hebt een paar dagen nodig om af te kicken als gast bij jezelf. Wat een pracht reis, wat een goed besluit e wij mochten meegenieten!
  6. Hans + Ingrid:
    3 december 2018
    Bedankt voor jullie prachtige verhalen en foto's. We hebben er van genoten.
  7. Geo Hakkenberg:
    4 december 2018
    Hartelijk dank, dat ik de enerverende reis zijdelings mee mocht maken