Oh, look there, that is real art!!

24 november 2018 - Kaipara Harbour, Nieuw-Zeeland

dat riep een kleine jongen, bij het zien van een kunstwerk vanmorgen. En een andere jongen

riep: A giant lost his horne!!!

Wat een land, lieve mensen! Super echt super vriendelijke mensen ontmoeten wij, of iedereen zo is? Ze hebben misschien de aardigste voor ons gereserveerd, want zo lijkt het.   Nu logeren wij in een B&B, met enorm uitzicht....over bos en baai. Gevolg is wel dat Martin met de auto een reuze aanloop moet nemen, dan sturen zodat we niet in de watergreppels blijven hangen, en de moed houden dat we echt boven gaan komen!                                      Maar dan heb je ook wel wat hoor!                                                                                                      We kijken nu OP de vleugels van de buizerd, in plaats van er onder . Naast die buizerd zijn er uilen, een echtpaar common myna’s is de treurspecht....?, en ijsvogeltjes.                                Ook schapen, poezen en vliegen....

In Nederland was het ons gelukt( dankzij Ruben!)  om entree kaarten te verwerven voor de Gibbsfarm. SUPER!                                                                                                                       Vanmorgen hadden wij en nog 250 mensen en veel, heel veel kinderen toegang tot een landgoed vol met grote kunstwerken en veel bijzondere dieren die los rondlopen, of bijna loslopen ... Ivo Niehe heeft er een uitzending aan gewijd een tijd terug. Die entreekaarten zijn moeilijk te krijgen. En toen wij vanmorgen 9.45 uur bij de ingang stonden,...was ik op mijn mobiel de confirmation kwijt, help, geen bewijs, maar een aardige Crew dame vond onze naam op een printlijst..... Deze dag begon al erg warm, maar ik zweette peentjes! 24 graden vandaag en strak blauw! De weergoden zijn tot nu toe de alleraardigste voor ons, we boffen maar. Je hebt 4 uur de tijd om alles af te lopen, te picknicken en vooral te genieten en je te verbazen over zoveel vernuft en schoonheid. Het was echt FANTASTISCH!! Zie foto’s. Iedereen is blij om daar te wandelen. Ik heb met plezier gekeken naar die ukkepukken die daar met een geel hoedje of een rugzakje over de heuvels hollen en alles doorroepen naar pa en ma die net aan komen lopen!  hadden wij onze kleinkinderen bij ons gehad , dan waren die al die heuvels op en neer gerend! Zebra! Giraffe! Struisvogel! Look just were my finger is, schreeuwde er een! En alle moeders keken zijn  vinger  achterna.

Verder in Nieuw Zeeland : Hier zijn er altijd en overal....openbare toiletten, met handenwas water en pleepapier. Superfijn! In de winkelstraat, bij het verlaten van een strandje, bij de parkeerplaatsen, overal toiletten. Of Wharepaku zoals iedereen het hier noemt.                  Goed geregeld.                                                                                                                                          En in elk restaurant of café is er een waterhoek. Drinkwater, glazen en kannen. Neem maar wat je blieft. Zulke dingen waarderen we.                                                                                               In onze logeerbedden altijd electrische dekens, even lekker warm instappen. Overal staat in de huisjes een doos tissues, Martin snottert wat af.... Emoties denk ik!

Onder de afwas of onder het eten,  gebeurd het dat we allebei rennen om de verrekijker,  want dan vliegt er wat of er zit ergens wat, en soms vliegt het net weg , jammer genoeg als wij de dopjes er net af hebben. Want kijk uit/ door  je doppen, dat gaat slecht hoor!

Ach wat kan natuurschoon ons blij maken. Maar mensen ook, soms is het heerlijk om van thuis te vertellen of juist van hier de belevenissen te horen.                                                     Groeten en tot de volgende blog!

1. Theo en Ineke:
    24 november 2018
    Het is al fantastisch om jullie verhalen te lezen , wat moet het toch een belevenis zijn om er echt te wezen! Veel plezier nog lieve vrienden 😍