Schapen op schorten en Kiwi les.

3 november 2018 - Tekapo, Nieuw-Zeeland

Sinds wij hier rondrijden, rondkijken vallen ons enkele dingen op. De bloemen zoals Rodondrendon en Engels gras zijn hier echt groter! Ook de vlinders zijn van een flink formaat. En in de weides lopen koeien, samen met hun zogende kalfjes, en dan een kudde van 200/300 stuks. En schapen.....die staan met zoveel gezellig samen in de weide , dat die wel wit lijkt in plaats van groen!

Bij de supermarkt wordt je bedankt als je je tas hebt meegebracht; thank you sir for bringing your bag zeiden ze bij de kassa?!! Zo vriendelijk!  Verder zijn we al 2x spontaan bijgeschoold door een passerende Kiwi. (Dat is een inwoner van dit mooie land)

Your a tourist sir? What happend here? Een gepensioneerde man met een slecht gebit, maar een brok humor, wilde wel eens testen of wij wel wisten wat er in Christchurch was gebeurd....zo’n 7 jaar geleden. En wat dat betekende voor de stad ook nu nog! Kale vlaktes, peperdure nieuwe aarbevingsbestendige huizen, kantoren en shops. Niemand wil meer in dat beschadigde centrum wonen of werken, nu hebben ze er toeristenslaaplaatsen van gemaakt! Big smile! Die zijn er maar twee dagen.....

Zijn wereld is blijvend veranderd!

Vandaag liepen we in een bos bij Geraldine, toen een Kiwi ons inhaalde, en over de bomen langs het pad,  ging uitleggen met een nadruk op de native trees en met wat ongenoegen over de Amerikaanse douglas bomen. Zo bijzonder dat ze zomaar gaan lesgeven, en dus ons als toeristen herkennen....terwijl niet rondlopen met een sticker op onze jas. Want groep 6 van het cruiseschip in Akaroa vrijdag, die hadden dat wel! Brrr!

Vrijdag naar Akaroa gereden dus, en prachtig terug via de Summitroad hoog over de bergen, reuze smal wel geasfalteerd, maar veel afgebroken paaltjes langs de kant. Langs duizenden bloeiende Bremstruiken, zagen we de groene bergen met een gouden laagje, zeg zoiets als broccoli met kerriesaus.

Daarna Christchurch bezocht, rondje met de nostalgische tram gedaan. Grote stad met 380.000 inwoners. Het was koud, winderig.

Ons B&B in Tai Tapu was lekker, eigen bedoeninkje. We hebben middenin de nacht nog een helder uurtje, wat we doden met warme thee.

Vandaag verkast naar Lake Tekapo, B&B met zicht op het meer. sMorgens was er de  zon die liep op naar 26 graden. In een uur naar 13 graden, wind, regen en zwaar bewolkt en 3 uur later weer zonnig! Echt Nieuw-Zeeland.

In de VVV is van alles te koop; schapen schorten, schapen dekens ,vachten enz, en mooie possum pantoffels. Die beestjes zijn hier een plaag en bedreigen de vogelstand en de bossen! Maken ze dus nu mooie toeristen dingen van......

En zometeen gaan we op avontuur in de nacht!

1. Laurine:
    3 november 2018
    Leuk verhaal over de prachtige natuur en lieve mensen. Hoeveel kost zo’n schapenvachtje en de verzendkosten? 😜 Waarvoor stonden al die leuke witte stoelen daar buiten?
  2. Ed en Joke:
    3 november 2018
    Weer mooi verteld. Ben ook benieuwd naar die witte stoelen. Is er een optreden van iets?
    Op naar jullie avontuur in de nacht. Je maakt het weer spannend. Veel plezier.
  3. Roland:
    3 november 2018
    Leuk dat jullie uitzicht op het meer hebben. Jullie zijn vast al bij de Church of the good Sheppard geweest, staat aan het meer....